Κάποιοι σύνδεσμοι σε πηγές τεκμηρίωσης που παρατίθενται στα κείμενα ενδέχεται να μην είναι ενεργοί. Κάποιες από τις πηγές μπορούν να ανακτηθούν συμπληρώνοντας το URL του συνδέσμου (δεξί κλικ στο σύνδεσμο) στο Wayback Machine (http://archive.org/index.php)
Για μεγέθυνση ή σμίκρυνση κειμένων πατήστε το Ctlr (κάτω αριστερά του πληκτρολογίου) και μετακινείστε μπρος ή πίσω τον τροχό του ποντικιού

9.8.09

Η Εποχή μας - Η Εξομολόγηση ενός Μεγάλου

H Εξομολόγηση του Πικάσσο
Οι εκλεπτυσμένοι, οι πλούσιοι, οι χασομέρηδες,
οι διυλίζοντες την πεμπτουσία,
ψάχνουν για το καινούριο, το αλλόκοτο,
το πρωτοφανές, το σκανδαλώδες.

Κι εγώ, από τον κυβισμό κι ύστερα ικανοποίησα
αυτούς τους κυρίους και τους κριτικούς
με πάμπολλα παράξενα που πέρασαν από τον νου,

και όσο λιγότερο τα καταλάβαιναν τόσο τα θαύμαζαν.

Με το να διασκεδάζω συνεχώς με όλα τούτα τα παιχνίδια,
τις λοιδορίες, τους γρίφους, τις σπαζοκεφαλιές και τα αραβουργήματα
έγινα διάσημος και μάλιστα πολύ γρήγορα.
Και η διασημότητα για ένα ζωγράφο σημαίνει:
πωλήσεις, κέρδη, περιουσία, πλούτο.

Όπως γνωρίζετε, σήμερα είμαι διάσημος και πλούσιος,
αλλά όταν μένω μόνος με τον εαυτό μου
δεν έχω το θάρρος να με θεωρώ καλλιτέχνη
με την αρχαία έννοια της λέξης.

Ήταν μεγάλοι ζωγράφοι ο Τζιόττο, ο Τισιανός, ο Ρέμπραντ, ο Γκόγια.

Είμαι μόνον ένας δημόσιος ψυχαγωγός,
που κατάλαβε την εποχή του,
που ικανοποίησε όσο μπορούσε την ηλιθιότητα,
την κενοδοξία και την απληστία των συγχρόνων του.

Είναι πικρή η δική μου εξομολόγηση,
πιο οδυνηρή απ ότι μπορεί να φαίνεται,
έχει όμως την αρετή να είναι ειλικρινής».

Pablo Picasso, Περιοδικό The Arts, New York, Μάιος 1923,
πηγή: περιοδικό Φωτοχώρος)

Η Δική μας;

Δείτε: http://www.youtube.com/watch?v=YIOsIbqpR5s